WSZYSTKO DLA NASTOLATEK

Wpis

niedziela, 17 marca 2013

Dieta , jak przytyć .

 

 

Cześć.

Wiele dziewczyn zadaje sobie pytanie ''jak mam schudnąć'' ale niewielka część dziewczyn zadaje sobie pytanie '' jak mam przytyć , widać mi same kości'' i właśnie ta notka będzie dotyczyła diety która pomoże przytyć

 

Dieta powinna dostarczać ok. 40 kcal/kg masy ciała (np. osoba ważąca 50 kg powinna zjadać co najmniej 2000 kcal).
Jedz jak najwięcej pełnowartościowego białka - chude mięsa i wędliny, jaja, jogurty, twarogi, ryby (najlepiej morskie, bogate w nienasycone kasy tłuszczowe).
Spożywaj jak najwięcej owoców - bananów, winogron, owoców suszonych oraz orzechów.
Do przyrządzania potraw stosuj oleje roślinne lub masło.
Pamiętaj o ładnym podaniu posiłku - im więcej kolorów na talerzu, tym chętniej będziesz sięgał po dokładkę.
Posiłki dziel na 5 porcji i staraj się je jeść o tych samych porach - regularność jedzenia pobudzi twój metabolizm.
Ćwicz, ale nie przesadzaj - pół godziny na świeżym powietrzu lub na basenie z pewnościa pobudzi twój apetyt.
Po posiłku pozwól sobie na chwilę odpoczynku - poobiednia sjesta na pewno nie zaszkodzi.
Unikaj wędzonych, smażonych i pieczonych z dużą ilością tłuszczu potraw - po spożyciu długo zalegaja w żołądku i nieraz są przyczyną zgagi lub wdęć.
Codziennie zjadaj owoce i warzywa - produkty te możesz spożywać bez organiczeń.
Nie pij napojów gazowanych - szybko sycą, ale z pewnością nie wyjdą ci na zdrowie.
Nie jedz słodyczy - zbyt szybko hamują apetyt.
Nie pal papierosów - hamują apetyt, a dodatkowo organizm zużywa mnóstwo energii na metabolizowanie trucizn w nich zawartych.
Spożywaj pełnowartościowe produkty mleczne: mleko 2%, jogurty, kefiry, twarogi.
W codziennej diecie uwzględniaj przede wszystkim węglowodany (białe pieczywo, kasze, makarony, kluski). Dlaczego? Bo ich nadmiar łatwo przekształca się w tkankę tłuszczową. 

 

Myśle że pomogłam , pa!

adminka15 

Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
adminka15
Czas publikacji:
niedziela, 17 marca 2013 13:06

Polecane wpisy